Glædelig bagjul...

Det gik lige op for mig at jeg har en del julede ting jeg skal nå at have vist jer inden vi får bevæget os alt for langt væk fra julen, så der kommer lige en lille julemaraton fra nu og indtil nytår...

Lad os starte med juletøjet...

Jeg har været HÅBLØST bagefter med de kreative projekter, men set i bakspejlet har jeg nået meget mere end jeg troede jeg ville..!


Arns sæt har vakt meget succes - Bukserne har I set før, men blusen biksede jeg meget hurtigt sammen omkring frokost på selve juleaftensdag...
Den er syet efter Mini Missy mønsteret som er ret hypet på facebook for tiden...

Det forstår jeg nu godt, for det sidder virkelig godt på Arn, og er let at gå til...

Jeg syede den sammen uden brug af syvejledningen fordi jeg var for stresset til at prøve at finde den på computeren og kun havde printet mønsteret ud - Og som I kan se gik det helt udemærket...
Men, Kraven er helt forkert (gudskelov ses det ikke), den er kun i et lag (hvor den burde være to) og så er den faktisk sat på bagpå foran...

Ups...

Men som sagt, det ses ikke..!

Og heldigvis er sættet neutralt nok til at han nok også kommer til at bruge den når det ikke er jul!

Stoffet er fra Stof og Stil


Albas julekjole/tunika er syet efter vores alle sammens Groovybaby and Mamas mønster - Fantastisk let at gå til, og med et virkelig skønt resultat...

Selv om jeg først havde den færdig den 17. december så har hun nået at bruge den en hel del...
Her i juledagene er ungernes juletøj blevet vasket hver aften for at de kunne få det på igen dagen efter...

Julestoffet er fra Stof og Ko, og det blanke havde jeg på lager (det er købt privat)


Alba fik også lige et par hurtige leggings (syet efter eget mønster) som matcher hendes julekjole...

2 kommentarer:

  1. Det er da skønt for dine børn at de har en mor der lige kan trylle noget juletøj frem til dem. Nyd det, det gjorde jeg da mine børn var små. Nu er de ikke vilde med hjemmesyet tøj længere ;0) Så nu venter jeg bare på børnebørnene så jeg igen har nogle små at sy og strikke til. Super sødt tøj du har syet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Faktisk er min store lidt utilfreds med at jeg kun sjældent laver noget til ham - og han er 14

      Slet