Noget om at have travlt med ingenting...

***Jeg advarer om at der kan forekomme brok i det følgende indlæg - Men nogle gange skal dampen lukkes ud, og bloggen er tilsyneladende blevet mit yndlingsmedie til at gøre den slags***

Jeg har travlt for tiden - Men jeg ved ikke helt med hvad...
Alligevel hober den ene ting efter den anden sig op, og intet bliver lavet...

Lige nu er jeg feks. igang med at sy ti par blebukser til min venindes dreng...
Jeg er ved at hækle en happypotamus til en fra IG...
Jeg skal have hæklet en abe og fugl til en af mine tidligere kollegers døtre...
Jeg skal have syet et pusleunderlag til min venindes bekendte...
Min telefon skal tømmes for billeder, så jeg kan bruge kamera og IG igen...
Huset skal gøres rent (som i der skal tørres støv af; vandes blomster; pudses vinduer, døre og spejle; badeværelserne skal rengøres; gulvene støvsuhes og vaskes; og køkkenet skal have den store tur med afvaskning af skabe, rengøring af ovn, køleskab og emhætte)...
Tøjet skal vaskes og lægges sammen...
Haven skal luges, kantes og græsset skal slås...
Maden skal laves...
Jeg trænger til at komme i bad...
Og vi trænger alle sammen til at få luftet dyner og få rent sengetøj på sengen...

Samtidig, så er Arn seriøst opmærksomhedssyg - og de sidste par dage har han oven i købet også haft feber...

På trods af min lange liste valgte jeg at kaste håndklædet i ringen i tirsdags og tage i sommerhus i et par dage...

Og nu er jeg tilbage igen - og lige så forjaget som før...

Jeg prøver at tage det en ting af gangen, og på den måde få fjernet flere og flere punkter fra listen...
Men jeg kan bare mærke at jeg er ved at eksplodere inden i..!

Jeg har lyst til at råbe og skrige og kyle om mig med ting for at slippe af med den vulkan der syder og bobler inde i mig selv - Men det duer jo ikke at lade det gå ud over alle andre at jeg har lidt for mange ting der presser på...

Ingen af de ting der er på listen tager lang tid at ordne for sig selv...
Men når jeg er nødt til at smide hvad jeg nu er igang med mindst hver time for et bruge ½-1 time på børnene, så får jeg bare ikke noget af det færdigt...

Egentligt så ved jeg godt at det sandsynligvis vil hjælpe at slippe af med de aggressive følelser, så jeg kan få det mentale overskud tilbage...
I stedet, så presser jeg bare på i et forsøg på at få listen i bund...

Suk!

10 kommentarer:

  1. Nemlig...en ting af gange..... det er den rigtige vej du er på vej hen af, men må jeg tillade mig at give et råd.... så tag det vigtigste først. Hver gang det vigtigste først, hvilket må være, at du har det godt med det du laver.
    Er sikker på, at de ting du har lovet at lave for andre, kan udskydes eller helt aflyses og vil blive mødt med forståelse.
    Hvis du har det godt....så skal du se hvad der sker.

    Det vigtigste først....
    Knus og smil fra den gamle Mosekonen

    SvarSlet
    Svar
    1. Så sandt...

      Nu må vi se, jeg tror lige så meget det er en sløj Arn der stresser mig...
      Da jeg i går besluttede mig for at lade alt det andet ligge og bare koncentrere mig om børnene, hjalp det utrolig meget på mig humør :0)

      Slet
  2. Helt enig med Tove - det vigtigste først! Og bare fordi man kan hækle og sy, så betyder det ikke at man skal servicere alle omkring med den kunnen (kærligt ment) jeg har selv sagt ja til alt for meget, som i - ALT FOR MEGET! og jeg var til sidst ved at gå op i en spids og måtte indse at den gik bare ikke! Jeg meddelte at de inten måtte have tålmodighed og vente til jeg havde tid og ikke mindst lyst som kunne vare længe og ellers kunne jeg ikke tilbyde at hjælpe ;) og mht rengøringen - så render den INGEN STEDER! her kan vi snart ikke se ud af vinduerne for håndaftryk (ingen overdrivelse) men så længevi har rene tallerkner og bestik at spise med så klarer vi den nok :) hellere glad familie og glad dig end et rent hus - så ro på!

    Smil fra Karina Viki

    SvarSlet
    Svar
    1. Gid rengøringen ville rende andre steder hen...

      Hold fast hvor jeg drømmer om at have fast rengøringskone herhjemme...
      Sikke en lettelse det ville være!

      Slet
  3. det var et indlæg jeg kunne ha skrevet for jeg har det helt på samme måde og ja jeg er som du er nødt til at tage en ting af gangen ellers vil jeg være blæksprutte i mit næst liv :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm...

      Blæksprutte, det er sikkert ikke et dårligt liv ;0)

      Hvorfor får tingene altid hobet sig op når man ikke lige får set sig for?

      Slet
  4. En fysisk liste er en god ting, det gør bare noget at man kam strege ting over. Men ellers er der kun at sige keep on moving, og husk at passe på dig selv

    SvarSlet
    Svar
    1. I do - det er bare forbigående...

      Ja - det er SÅ tilfredsstillende at kunne strege punkter ud ;0)

      Slet
  5. Åh, jeg hader de perioder hvor overblikket bare har forladt en og man ikke kan se enden på alt det man skal.
    Helt personligt laver jeg lister med MAX 10 ting, hvor den vigtigste øverst. Det er en teknik jeg har lært, gennem et kursus i at holde stress for døren og det er helt sikkert noget jeg har taget til mig privat også.

    Men forsøg at trække vejret, nyd ungerne når de krævede din opmærksomhed og giv dig selv lov til ikke hele tiden at have styr på alting. Vi er kun mennesker.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gode råd...

      Normalt er der max ti ting på mine lister, men der har sneget sig en frygtelig masse ind lige pludselig

      Slet