Midt i al min kvie...

Og følelse af uinspireret utilstrækkelighed - Så er det lykkedes mig at lave noget færdig jeg har påbegyndt...
At jeg mistænker det for bare at være fordi det var så pokkers nemt, og gik så hurtigt pga. hæklenålsstørrelsen (nål 4+5), er en helt anden side af den sag.

Jeg så dette indlæg hos "Hvad Bier Tænker", og forelskede mig både i den neonkoral cardigan, og den orangestribede heldragt...
Så selvfølgelig har jeg indkøbt materialerne (go figure!)

Cardiganen endte dog helt anderledes ud...

Den burde se sådan ud...

Men ser nu sådan her ud... Oh, oh!!!
Faktisk er det kun de første 6 rækker jeg har brugt opskriften til... Jeg fulgte den godt nok tre rækker mere - men blev så inspireret, trævlede op...

Og ja... Alba fik sig en lille vest i stedet...
Jeg må hellere finde noget andet garn at lave cardiganen af, for den er stadig skøn!

Her lidt billeder af mig, der tester modellen på Alba, undervejs i hækleriet...
(Læg for øvrigt lige mærke til krebsemaskerne i halsen... jeg synes de giver den et helt særligt udtryk... Og så er jeg for resten helt vild med muslingerne over overarmene!!!).
Kan jeg godt kalde det min egen model, som jeg selv har udviklet, når jeg har ændret så meget?

Martin siger at hun kommer til at ligne en signalkrebs til vinter (Og så har han slet ikke set den neonpink flyverdragt fra Molo, med matchende neonpink luffer, endnu)...
Jeg må give ham ret i, at vi i hvert fald kan finde hende hvis hun bliver væk :0) Om ikke andet kan vi bare gå efter genskinnet!!!

Ha ha...

Måske skulle jeg lave en udgave i noget lidt mere - skal vi sige, naturligt? - garn :0)

Noget andet forbløffende...
Jeg har forelsket mig i hele TO strikkerier i det nye "Strikkemagasinet"
Se dem her - er de ikke bare skønne?
Lidt for avancerede til at jeg vil kaste mig ud i dem - Men hvor ville jeg ønske at jeg turde (vi har godt alle sammen set mit, stadig ret nybegynderagtige, strikketalent...).
Hvor køber I andre egentligt garn henne?

 Jeg er så træt af at skulle købe det fra et nyt sted hele tiden...
Med de arbejdstider jeg har, er jeg ret afhængig af internetbutikker... øv, men sådan er det!

Overvejer om ikke jeg skulle se lidt på at lave den fedeste, mest velassorterede online garnforretning, og med de mest geniale link/søge funktioner...
(Og ej at forglemme, en masse garn lige herhjemme ved mig, som jeg ville kunne bruge når ånden kom over mig - jeg ville nok aldrig få solgt noget så... hæ hæ).

9 kommentarer:

  1. Det er virkelig en super sød lille vest og især pga. farven! JEg kan faktisk bedre lide din end cardiganen, når jeg skal være helt ærlig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Farven er der intet i vejen med i mit univers... Kun det faktum at den er hæklet i 100% akryl...
      Godt den er vel-ventileret :0)

      Slet
  2. Jeg er VILD med den - kan lige se min Luna i sådan en sag - hvis jeg ikke lige straks skulle bruge en bunke penge på studiebøger, så havde du da vist lige straks modtaget en bestilling :)

    Kh Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh ja - studiebæger..

      Dem skal jeg også snart have købt nogle af (Lige så snart jeg har fået den rigtige læseplan)

      Slet
    2. Ja det er det med læseplanen - den får jeg først ved studiestart - fik brev fra studiet i dag, men ingen læseplan, kun en masse praktiske mødetider og koder til diverse brugerprofiler, så jeg må vente lidt endnu med det økonomiske chok hvad bøgerne angår :D

      Slet
  3. Hej Karen
    SÅ flot den er! Jeg er naturligvis også vild med farven :D Min Alba ville også se smadder godt ud i en sådan en ; ) Tager du imod bestilling på den? ; )

    Smil fra Marthe

    Ps! Jeg er også vild med de 2 modeller du har faldt for i Strikkemagasinet : ) Super fine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Johh - Det tror jeg godt jeg kan... Tage imod bestilling, altså :0)

      Slet
  4. Ej hvor er den lækker! Du hækler bare de fineste ting og jeg er imponeret over hvad du når! Når jeg kommer hjem kl. 16.45 synes jeg lige der er en masse huslige ting der skal klares først og så hjælper det ikke at jeg ikke er SÅ tålmodig - så går det hurtigere at sy en kjole til Carla:-)
    K.h.
    Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er fordelen ved at arbejde hjemme... Jeg klarer de huslige ting i starten af min pause (vasketøj i løbet af dagen)...
      Og så har jeg resten af tiden indtil børnene vågner hvor jeg kan sidde med noget håndarbejde...
      -hvis jeg arbejdede ude af huset ville jeg ikke få lavet bare halvdelen af det jeg gør...
      Syning og havearbejde gør jeg i weekenden, fordi det er sværere at gå til og fra.

      Slet