En af de ting...

Som jeg længe har drømt om at lave til Alba, men ikke har haft modet til, er nu blevet færdig...
Det er lidt typisk mig at være nervøs for det så længe, at jeg er nødt til at lave opskriften større for at den kan passe hende :0)

Den næste jeg laver, bliver rettet lidt til, men jeg er faktisk rigtig godt tilfreds med resultatet
Kjolen er blevet gjort en muslingerække længere - Og så forstørrede jeg i ærmegabet...
Næste gang hækler jeg lige et par ekstra muslinger ind i halsen, så den lige bliver lidt større i halsåbningen... Og så laver jeg nok armhullerne større ved at vente et par ekstra række før jeg begynder at hækle det helt sammen, for den løsning jeg brugte i denne omgang, har gjort kjolen 12 masker bredere (Men den er stadig yndig på)...
Jeg kom måske lige til at prøve den på min nevø der næsten er fire - den var en fin lille top til ham - så den er fleksibel i størrelsen :0)

Huen har jeg tidligere vist her... Og jeg undskylder manglen af billeder, men jeg er kommet til at slette dem, og har ikke fået snøvlet mig sammen til at få gjort noget ved det (ups)
Men nu er den færdigmonteret, og stadig alt for lille...
Men jeg synes bare den er blevet så yndig!!! Så snart skal jeg lige eksperimentere lidt med også at få den stor nok!
Opskrifterne er til at finde i bogen "Blødt til baby" af Sidsel Sangild (Den kan købes via hendes blog, eller lånes på biblioteket).
Der er flere opskrifter jeg skal have forstørret så Alba kan bruge dem her i efteråret :0)

For resten er det hæklet i bomulds/bambus-mix garnet (Blend Bamboo) fra Hjertegarn, farvekode 1361 og 3050...
Vanvittigt blødt og lækkert garn at arbejde med, og det får et flot slutresultat!

God weekend alle sammen!

2 kommentarer:

  1. Hvor er den bare sød. Jeg har bogen, så håber at jeg en dag tør kaste mig ud i nogle af de skønheder den gemmer på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er faktisk ikke så svært som det ser ud til - så meget har jeg da fundet ud af

      Slet